26 januari 2009

Allt ni inte trodde att ni alltid velat veta

Jag hittade en sån där "fyll i svaren"-grej på min svägerskas blogg.

Din/ditt första:
Operation - Nej, det tror jag inte.
Piercing - Öronen.
Sport - Typ gympa va? Sån där där man prövar lite allt möjligt. Eller så kan det ha varit friidrott.
Husdjur - Undulater.
Semester - Det minns jag då rakt inte.
Konsert - Mora Träsk på lekis skulle jag tro.
Kärlek - Nu måste ni vara mer specifika. Första besvarade - Martin. Första riktiga - Min man.

Just nu:
Äter du - Riesen. Oups.
Dricker du - Cola. Oups igen.
Ska du - Strax jobba igen efter lunchen.
Lyssnar du på - Datorsurr.
Väntar du på - Att jag ska få åka hem till min älskling. Och bebisen. Den väntar jag på också.
Tittar du på - Datorskärmen.
Har på du på dig - Lite för stora blåa mammajeans, svarta strumpor med grå hjärtan, vita underkläder, svart-vit-randigt linne, röd cardigan som luktar lite skumt för att den legat bland blöt (ren) tvätt över helgen.


Din framtid:

Barn
- 2, 5 skulle vara fint.
Giftemål - Been there, done that.
Karriär - Det visar sig.


Vad du föredrar (motsatta könet):?

Kramar eller kyssar - Hemma hos mig kan man få båda.
Kortare eller längre - Längre, damn it!
Snygg mage eller snygga armar - Alltid armar.
Busig eller lydig - Lydig.

Har du någonsin:
Kysst en främling - Kan möjligtvis ha skett en eller annan gång.
Tappat bort glasögon/linser - Yep.
Brutit ett ben - Nope.
Rymt hemifrån - Inte på riktigt.
Röntgats - Ett par gånger.
Krossat någons hjärta - Jo.
Nobbat någon (som haft känslor för dig) - Jo.
Gråtit när någon dött - Ja.

Tror du på:
Kärlek vid första ögonkastet - Nej. Inte om man inte redan känner varandra innan man ses. Som jag och mannen.
Gud - Nej.
Mirakel - Nej.
Aliens - Är jag naiv nog att tro att någonting liknande det som hände med jorden inte kan hända någon annan stans i den oändliga rymden? Nej.
Magi - Nej.
Ett himmelrike - Nej.
Tomten - Självklart.
Änglar - Nej.
Transformers - Ja, dem har jag sett på tv.

Blandat:
Är du kär i någon? - Yep.
Önskar du att du bodde någon annanstans? - Absolut inte.
Tycker andra att du är attraktiv? - Jag vet en.
Dricker du? - Innan bebis - lite. Nu med bebis - nej.
Använder du droger? - Nej.
Röker du? - Nope.
Vilket shampoo använder du? - Det heter typ ghb eller nåt sånt... eller... gdl. Nåt bra typ ekologiskt som jag köper hos frisörskan.
Vilken parfym använder du? - Innan bebis - Lacoste Pink. Nu - inget, allt luktar för starkt.
Vad är du rädd för? - Farliga saker och saker som inte är farliga.
Gillar du att tvätta? - Jag avskyr att tvätta.

Inga kommentarer: