18 december 2008

Bra graviditetsform

Ja, det trodde jag aldrig någonsin, men jag är i ganska bra graviditetsform. Var hos barnmorskan imorse för att kolla läget, siffrorna kanske inte betyder så mycket för alla men de är bra.

  • Antal tappade kilon sedan inskrivningen: 5
  • Blodtryck: 130/70
  • Järnvärde: 122 (det var en ganska rejäl sänkning från mitt tidigare värde på över 140 så nu ska jag äta järntabletter varannan dag)
  • Blodsocker: 4,9
  • Barnets hjärtslag: taktfasta 145 slag/minut
  • Antal gånger barnmorskan behövde sticka mig för att få blod ur armen: 2 (success!)
Annars bokade vi in tider för föräldrakurser. De börjar den 20 januari. Då ska man liksom lära sig vara förälder är det tänkt.

Slutrapporterat, men jag tänkte bjuda på ett par barncitat jag fick från min moster i morse. Det är såna här ord som gör att jag verkligen vill ha barn.

Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant.
Det är bara helt vanligt hat.
Ingrid, 8 år

Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor.
Henrik, 8 år

Det är väldigt många som vill avliva hela kungahuset.
Marie, 8 år

På många sätt liknar politiker vanliga människor. Det är för att man inte ska genomskåda dem.
Hilde, 10 år

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fantastiska citat! Jag dör!

Knit-Marie sa...

Skickade politikercitatet till politikersonen f.t. i Guatemala.
Han ser också nästan ut som en vanlig människa.