19 november 2008

Förkylt också!

Idag har vi varit duktiga i hushållet Larsson/Sharp. Sambon har flyttstädat i gamla lägenheten, vi har tvättat och jag har diskat, städat köket och stickat lite på julklappar. Allt det och dessutom är jag förkyld. Inte riktigt vad jag önskar nu när det bara är dagar kvar till den stora dagen. Näsan rinner, halsen gör ont och jag känner mig svimfärdig om jag står mer än tio minuter. Blä.

Anyways. Bebisen har balettuppvisning i magen och jag dricker juice i jakt på c-vitamin.

Status för julstickningarna är ungefär följande:
Den röda i ull: Ska blockas och trådfästas.
Den ljusrosa i ull: Ska trådfästas och få en knapp.
Den gammelrosa-lila i ull: Ska blockas och trådfästas.
Den avancerade i alpaca: Det går lååångsamt frammåt.
Den mörkblå i alpaca: Hälften klar, hälften kvar.
Den lila i... merino-ull var det va? Ska blockas och trådfästas.
Den ljusblå i sockgarn: Ska blockas och trådfästas.
Den vit-grå-beige i ull: Typ 30% klar.

Sen är det några kvar som inte ens är påkomna.

Inga kommentarer: