08 oktober 2008

That's because you're boooring


Idag har jag tråktråkigt. Ni vet, i det där mellanläget mellan att vara för pigg för att inte göra något och för trött för att typ diska eller städa eller något annat man verkligen borde. Jag har obbat halva dagen, läst alla bloggar, skrivit ett cv till en familjemedlem, glott på tv, pratat i telefon, läst forumsinlägg på familjeliv.se tills jag mådde illa, gjort en halvfärdig illustration, ätit onyttiga Start-flingor med mjölk... Jag har gjort allt. Jag skulle kunna sticka men alla stickningar jag stickat under illamåendeperioden gör mig kräkfärdig och den enda roliga stickningen är pausad tills jag har nystat upp två Drops Alpaca-nystan ihopnystade till en boll. Jag repade upp något jag stickat med två trådar, nu är de alldeles ihopluddade och tvinnade till förbannelse. Orka! Istället sitter jag här och tycker synd om mig själv för att jag har tråkigt.

Sambon sitter på ett tåg och har tråkigt. Han har lämnat lillpojken och åker snigeltåg tillbaka. Stackars. Det är faktiskt till och med lite mer synd om honom än om mig. Snigeltåg mellan Stockholm och Göteborg är tråkigare än modebloggar.

För övrigt känns foglossningen lite bättre idag. Visst molar det lite och ryggen blir fort trött men det är inga knivar som det var igår. Skönt.

Annars då? Någon som har något roligt att berätta? Inga spännande nyheter? Meeen! Ge mig något!

3 kommentarer:

Anette sa...

Åh, den där TV-serien! Som du har bilden till... Var det "Hemma värst" den hette? Gud så kul den var, tyckte jag då i allafall!

Monica Hansen sa...

Nyhet.. hmm.. min nya blogg kanske?

Knit-Marie sa...

Hmm associerar till The Young Ones. Vilken serie är bilden från?