06 september 2008

Äntligen fungerar Familjelivs graviditetsmätare!

Den har trilskats länge genom att vägra acceptera att alla kvinnor inte har en menscykel på 28 dagar. Nu visar den i alla fall vad jag tror är hyfsat rätt, så här får ni se:

Du är på dag 66 av 280. (23,6%).
Du är i vecka 10.
Du har gått 9 fulla veckor och 2 fulla dagar (v9+2).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Ons 8 apr 2009
Du har 214 dagar kvar till förlossning.

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Ganska exakt som min granne tror jag :)

Kanske mår du inge bättre för att jag säjer att det är övergående ? Men det är det...(för sen kommer ischias och foglossningen och ska man få det och orka med så måste illamåendet och tröttheten försvinna först, men det får ju inte alla såklart[usch så hemsk jag är som talar om det ])