09 september 2008

Dagens stickning

Dagens uppgift var att åka in till Gamlestan och agera nåldyna. Mot illamåendet alltså. Jag fick för första gången pröva akupunktur och det var en blandad upplevelse. Jag vet inte om det fungerar men det var ganska avslappnande att ligga i ett vilorum och lyssna på avslappningsmusik i tio minuter med nålar i armarna. Nålar som var uppkopplade till ström.

Först fick jag en nål i huvudet, en som inte skulle vridas och hålla på med. Det kändes inte alls och den skulle tydligen vara avslappnande. Sedan fick jag två nålar i varje arm och det kändes jäääättekonstigt! Själva sticken kändes inte alls men när hon vred på dem för att liksom aktivera punkterna gick det som en stöt genom armen. I den vänstra var det så starkt att mitt pekfinger domnade bort. Och då var strömmen inte ens på.

Sen låg jag där ett tag och försökte slappna av men låg mest och var fnittrig och ställde löjliga frågor till sambon (som var i närheten och passade på att följa med), som exempelvis "tror du att de glömmer nålar någon gång? Så man går omkring med en nål i huvet hela dagen?". Det var i alla fall avslappnande men de där stötarna vill jag helst inte ha varje dag. Ena armen är fortfarande lite domnad.

Det var meningen att jag skulle hem och vila efteråt men eftersom jag ändå var ute (händer inte så ofta nuförtiden) och för att det låg så nära bestämde vi oss för att gå in en sväng på Mio. Vi kom därifrån med ett nytt vitt köksbord (ovalt med spännben)och fyra svarta köksstolar (såna där formpressade runda liksom). Yey! Till nya lägenheten alltså. De ska hämtas 1 november. Wee! Riktiga köksmöbler, äntligen!

Det var kanske lite mer än jag orkade med för jag fick kräkas magsyra bakom en buske och sen var jag helt död tills vi kom hem runt fyra eller så. Vi köpte med oss thai-mat hem och det var välbehövligt eftersom jag inte fått behålla något alls på hela dagen.

Efter maten sov vi middag (sambon har ledigvecka och jag har sällskap hela dagarna!) och kollade på tv och nu är det natt.

Imorgon ska jag tillbaka till MVC för mer sticking.















Så här ser man ut om man är gravid i tionde veckan och har nålar i armarna.



















Och här är nålarna.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Stickandet kanske leder till stickning? Ser fram mot att du är så pigg så att du stickar lite gulliga babykläder som jag kan apa efter.

Anonym sa...

Usch å blä! Nu har jag inte alls varit så illamående som du, men det lilla jag hade var hemskt. Är det en sak med graviditet jag skulle vara utan så är det illamåendet... Så jag hoppas din går över snart, så du kan "njuta" av resten av resan. :)