06 juli 2008

Seeemeeesteeer!

Woho woho woho woho! Jag har semester! Semester semester semester! Det känns alldeles fantastiskt efter en händelserik vecka.

Det roligaste var såklart att jag numera är 2x faster. Min lillebror fick sitt andra barn i fredags. En liten flicka som ännu inte har fått något namn. Jag måste så snart jag kan åka och klämma på henne.

I torsdags var det 10-årsjubileum för en av våra kunder på jobbet och vi var ute på en skärgårdsö från eftermiddagen till fredagsförmiddagen. Vi såg på föreläsningar och åt och drack gott. Jag fick mycket olägligt huvudvärk redan på båten och fick ge upp efter ostbrickan klockan elva. De andra höll igång till strax innan fyra. De var trötta på morgonen och missade hotellfrukosten men jag gjorde verkligen det bästa av situationen. Jag tog min nya stickning och satte mig på verandan i solskenet och såg ut över havet. Lugnt och fridfullt. Det var nog den bästa ensamfrukosten någonsin. Vid elvasnåret åkte vi tillbaka till stan och jag kämpade tappert på på kontoret till fyra, då fick jag åka hem till min lilla familj som jag längtat efter hur mycket som helst.

Jo precis, vi har lilla stora killen Edward här nu och han ska inte åka hem förrän om två veckor!

Idag är det söndag (men inte spelar det någon roll för jag har seeemeeesteeer!) och vi är lite trötta och sega. Det är tur att vädret inte är lika fint som igår för vi vill bara sitta och titta på Scooby Doo och mysa. Igår åkte sambon, lillpojken och farbrorn till utomhusbadet i Lundby medan extramamman var hemma och städade ett sjöslag till lägenhet. Mindre kul.

Mer kul blev det på kvällen för då var vi medbjudna av mina chefer till lördagens Springsteen-konsert. Jag har aldrig varit något fan men alltid misstänkt att om jag någonsin lade manken till så skulle jag nog tyvärr gilla honom. Det var sant. Han må vara 110 år men jesus vilken... man... han är. Jag ska inte skriva mer om hans utstrålning för då blir min sambo ledsen men jag kan säga att varenda kvinna (förutom jag då) från femton till femtio+ fick en glimt i ögat när han visade sig på scenen. Jag kände igen flera låtar och somnade till lite under de låtar jag inte hört förut men nu måste jag lyssna in mig i hörlurarna för det lät lovande igår. Jag har blivit en äkta kärring. Bruce Springsteen och allt.

För att fira semestern lägger jag ut en bild på mig och mannen från Ullaredsresan förra helgen.



5 kommentarer:

Clara sa...

De sockarna har jag också tänkte sticka! Ska bli spännande att se hur dina fortskrider.

Så skönt att ha semester nu, jag blir avundsjuk... har redan haft min, och den tiden bara flög iväg.

Mary sa...

Ja att digga the boss ger tvärsäkra kärringpoäng. Gullebild. Du och jag har lika klänning.

Anonym sa...

va?? har erik och malin fått en dotter nu?? varför har du inte sagt nåt???!!!

Tvärslå sa...

Grattis till semestern :)

Monica Hansen sa...

Det låter underbart med hotellfrukost och lite morgonstickning i lugn och ro:)