21 juni 2008

Sommar, sommar, sommaaaaar

Det som jag trodde skulle bli en midsommar i sjukdomens tecken blev faktiskt riktigt mysig. Vi blev hembjudna till en av sambons arbetskamrater som bara bor två hållplatser bort. Jag tänkte: Shit the same, jag peppar mig med värktabletter och hänger på. Vi var inte säkra på om vi var de enda bjudna men vi visste däremot att det var sprit inblandat. Det visade sig att det var vi och värdparet som åt middag och drack drinkar. Och åt massor av jordgubbar. Det var väldigt trevligt och vi kom inte hem förrän efter tre på natten.

Halsen höll sig i schack och när jag vaknade på morgonen mådde den nästan helt bra!

Idag har vi städat och ätit god mat. Ett gäng dinkelfrallor står på jäsning och ska alldeles strax in i ugnen. Medan de gräddas ska jag sticka ett par varv på Laminaria. Den är jätterolig och det är synd att jag inte gillar sjalar för jag vill sticka fler tror jag. Eller egentligen är det stora sjalar jag inte gillar men den här finns ju som liten... jag tänker använda en som en halsduk. Vet ni fler mindre sjalmönster?

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Jag köpte lingarn och fick med ett häftigt mönster på en sjal med tappade maskor på Carinas garn i majorna, men hon har semstängt två veckor nu...

Knit-Marie sa...

Det är det jag alltid har hävdat - sprit hjälper mot allt!
Ska förresten börja på en Laminaria på onsdag, tillsammans med Avigmaskorna på garnaffären Trassel http://www.trassel.se/top.html
i Roslags-Näsby.
Nu är jag inte så bra på diagram...får se om det går.