05 juni 2008

Långhelger is the shit!

Om en timme börjar min långhelg. Åh så jag längtar!

Jag är gräsänka ikväll och på listan står bland annat byta lakan i den gigantiska sängen, städa matplatsen (som bara är ett litet barbord egentligen), damma i vardagsrummet och sovrummet, rensa kylskåpet och skafferiet, frosta av frysen och skriva en lista på allt jag vill göra i hemmet (sy nya kuddfodral osv).

Imorgon är en helt ledig dag och jag antar att alla affärer kommer att vara stängda. Sambon är säkert bakfull så det blir nog inga större utflykter. Jag tänkte pyssla med något trevligt (vet inte ännu vad) och kanske ta en liten promenad. Till mataffären kanske, jag känner mig sugen på att baka bröd.

Resten av helgen ska jag vila, träffa svärföräldrarna och köpa femårspresent åt lillpojken. Och sticka klart någonting. Jag måste verkligen sticka klart någonting, för korgen med pågående projekt fullkomligen svämmar över. Kanske lyssnar jag på en trevlig bok eller rent av läser en själv, eller så ser jag kanske en läskig film. Det låter väl fullkomligt underbart eller hur?

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Jag hade världens kval över mitt bonusbarnbarns 6årspresent härom veckan. Fick inte vara för dyr och alla föräldrarna liksom jag är feminister så utbudet blir starkt begränsat i leksaksaffären.Det blev till slut ett grodspel - du vet...få plastgrodorna att hoppa ner i en skål. 79.90. Enligt uppgift gillar han presenten. /Andas ut/