03 juni 2008

Det kliar i mina pysselfingrar...

men jag är så trött så trött så trött.

Varje dag längtar jag hem. Timmarna sniglar sig fram tills jag får sätta mig på spårvagnen. Och så kommer jag innanför dörren och är så trött. Utmattad. Jag förstår inte var den här tröttheten kommer ifrån. Hemmet är en enda röra och det är en energivampyr. Så varför städar jag inte bara upp allt och slipper låta röran störa? Jag är för trött! Klockan är tjugo i sju när jag kommer hem och jag vill bara sitta i soffan och vila.

Hela dagarna drömmer jag om olika saker jag vill pyssla med. Brodera, sy, sticka, måla om. Faktum är att jag är så pysselsugen att jag inte kan koncentrera mig på stickning ens. Det låter lite paradoxalt men eftersom det enda jag orkar med just nu är små tråkiga stickningar blir det så att jag börjar nytt nytt nytt hela tiden eftersom jag egentligen vill göra annat än sticka. Låter det konstigt? Egetligen inte antar jag.

Hur som helst. Imorgon måste lägenheten bli fin. Jag vill pyssla i helgen!

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Jag är också sån som måste städa innan jag kan sitta ner och pyssla:)