26 februari 2008

Uppdatering

• Lägenheten är fortfarande i full kaos, men kläderna hänger ordnade i sina garderober.

• Helgen avlöpte smärtfritt och trots att lillpojken var lite magsjuk var han mysig och glad.

• Det var underbart att inte behöva säga hejdå i söndags utan åka hem tillsammans.

• Min bästa vän fyllde år och jag kom hela dagen ihåg att påminna mig själv om att ringa så fort jag kom hem till min mobiltelefon som låg hos svärföräldrarna. Jag glömde ändå och fick skamset gratulera i efterskott dagen efter.

• Sambon har åkt på någon slags dunderinfluensa och låg hela natten med feberfrossa, muskelvärk, huvudvärk och illamående. Ingen av oss fick särskilt mycket sömn inatt och jag tycker så synd om honom. Dumskallen gick till jobbet 05:48 i morse. Hoppas de skickar hem honom.

• Berghs-kursen traskar på. Första omgången uppgifter är avklarade och i dag tänkte jag göra klart nummer två.

• Hemlispaketet är skickat och förhoppningsvis kommer det fram till sin mottagare i dag.

• Stickningarna går trögt nu när det är så mycket annat att göra, men gardinen blev ungefär dubbelt så lång (nu är den ca 20 stolta centimeter). Den blir kanske färdig till årsskiftet. 2010.

• Det är roligt att veckohandla och laga mat.

Det var ungefär allt jag hann med idag. Återkommer kanske senare med roligare underhållning men ikväll är det jag som lagar mat (eftersom kraken är sjuk) och så ska jag skriva på Berghs-uppgift nummer två... så vid närmare eftertanke blir det nog i morgon.

---------------------------

Uppdatering. Mannen jobbar tydligen helg den här veckan så det blir mycket städande och fixande och slängande och bärande för mig i helgen. Jaja. Så kan det gå. Han är istället ledig hela nästa vecka och det är ju bra eftersom sängen förmodligen kommer då. Synd bara att han typ inte kan göra något hemma eftersom allt som ska rensas och slängas och fixas med mest är mitt. Suck. Jag är trött.

2 kommentarer:

Jenky sa...

jag mailade ju den till dig på fb!

Knit-Marie sa...

Va? Gick han och jobbade när han var så dålig? Hälsa honom att det gjorde min man också ... och nu ligger han igen. Med ont i bröstet! Flunsan är inte att leka med!