04 februari 2008

Officiell studerande

Yep. För jag kom in. Från och med 16/2-08 kommer jag kunna hävda att jag studerat på Berghs School of Communication. Jag är exalterad! Det är alltså en copywriting-kurs på distans 15 veckor. Efter avslutad kurs kommer jag att kunna kalla mig copywriter på riktigt. Inte ad-ass som kan skriva. Inte originalare som kan förbättra texter. En riktig copywriter med öga för färg och form!

Jag läste igenom literaturlistan och förutom de sedvanliga ordböckerna och skrivregelverken fanns en del roliga överraskningar. Fredrik Lindström till exempel. Jag borde väl inte vara överraskad men det är ändå mer lättsamt än jag trodde. Jag längtar efter att det stora paketet fullt av böcker ska anlända på kontoret.

Nu är jag bara sur över att min dator gick sönder i helgen. Själva datorn fungerar med skärmen har liksom lossnat i ena gångjärnet. Plasten har spruckit så den går heller inte att stänga. Jag kan alltså inte ta med mig min bärbara dator någonstans. Det betyder att jag måste göra mina uppgifter under veckokvällarna eftersom jag inte kan utnyttja de ca 8 timmarna på tåget varannan helg. Och jag kommer nog inte få arbetsro nog under Göteborgs-helgerna. Alltså mer att göra i veckorna och mindre tid till stickning. Och städning. Och träning. Och sånt. Jag vill ha en ny och hel dator!!

3 kommentarer:

Jenky sa...

vad roligt att du kom in! grattis! :) och vad trist med datorn. jag blir galen när inte datorn funkar som den ska. känns som att bli av med händerna ungefär.

Knit-Marie sa...

Mindre tid till stickning...så ruskigt!
Men, skämt åsido, GRATTIS. Det var jättekul att höra.

Clara sa...

Grattis!