30 januari 2008

Stickfasthet

Jag stickar nästan aldrig provlappar. Jag bara stickar och hoppas på att det blir bra. Jag är en mycket lat stickerska. Jag är mycket lat, punkt. Jag stickade visserligen en provlapp till gardinen för att se hur många maskor jag skulle lägga upp för att få rätt längd. Jag har inte stickat någon provlapp till luvtröjan. Däremot har jag mätt 14 maskor i arbetet och sett att det fattas ungefär en cm per 14 maskor. Därför stickar jag en storlek större och hoppas att tröjan passar. Om inte får jag väl ge bort den till någon som kan ha den. En stickläxa lärd och någon som blir glad. Inte illa.

7 kommentarer:

maria carlander sa...

jag är också en mycket lat stickerska. Provlappar, vad är det...? Och nästa bokfodral stickas helt klart på rundsticka (tanken slog också mig precis när jag börjat sticka) -ännu en seger för latmasken i en!

Clara sa...

Hm, vart har du läst att jag jobbar med annonsering? Det gör jag inte, så det måste stå fel någonstans. Däremot funderar jag faktiskt på reklambranschen, men har inte riktigt bestämt mig än. Just nu jobbar jag som vikarie på ett äldreboende, helt annan branch alltså. Inte har jag barn heller, känner mig lite för ung än så länge.
Men frågor är trevligt ändå!
/ClaraSofia

Strumpstickan sa...

man lär sig på vägen:)

e sa...

Hej! Kul att ha hittat din blogg, hit kommer jag säkert tillbaka!

/ännu en lat stickerska :-)

Anonym sa...

Jag har aldrig provstickat, är för otålig för det. Håller med dig, om det inte passar mig så passar det någon annan!

Clara sa...

Haha, det är roligt att någon är så uppmärksam! Det fetstilta har barn var för att jag helt enkelt klistrade in hela texten från en annan blogg. Nu är "felen" ändrade, så inte fler missuppfattningar uppstår.

Får passa på att skriva att jag också skiter i provlappar, håller med dig och Pia. Ett stickat plagg passar alltid någon!

Marianne sa...

Här är en till som aldrig stickar provlappar. Det brukar funka bra ändå.