25 januari 2008

Nu gör jag det!

Jag har funderat och funderat sedan jag svarade på Hemlis3-frågorna. Varför ska jag låta mig själv stoppa mig själv från att sticka roliga saker? Va va va? Så idag gjorde jag det. Jag köpte garn till luvtröjan. Jag behövde inte ens sticka största storleken, jag mätte och allt!

Jag gillade dock inte tanken på en tunn, luftig och luddig luvtröja så jag bytte ut två trådar Drops Vivaldi mot en tråd Drops Alaska och en tråd Drops Alpaca (ja jag är lite galen i alpaca). Då blir den varm och mjuk men inte så himla luddig. Grejen är bara att typ allt i min garderob är svart eller grått. Jag är den typen tydligen. Jag vågade alltså inte slå på med något hysterisk och färgglatt till något så stort. Jag vill inte riskera att inte använda den för att den inte matchar med resten av garderoben. Kanske sen när jag stickat fler stora tröjsaker.

Hur som helst. De hade ingen svart Alpaca (!) så jag tog ett mörkgrönt nystan istället. Självklart hade jag hellre valt ett mörkgrått men det fanns inte. Nu börjar jag tveka lite angående den gröna. Skulle jag tagit brunt istället? Äh, det blir ju väldigt lite grön Alpaca tillsammans med mycket mer Alaska. Det kanske blir fint. Jag stickar en bit och ser. Jag vågade såklart inte köpa allt på en gång utan nöjde mig med tre nystan till att börja med.

2 kommentarer:

Clara sa...

Grönt är fint! Kör på grönt, allt kan inte vara svart (eller jo det kan det, men ändå).

Strumpstickan sa...

Nu börjar det hända grejer, you go girl!

Snyggt luvmönster:)