06 januari 2008

Idag älskar vi: Proclaimers!













Jag sitter och stickar till The 100 Greatest One Hit Wonders på MTV. Dagens kärlek går därför till tvillingmännen i Proclaimers som gjorde den underbara I'm Gonna Be (500 Miles).

MTV bjöd dessutom på en reality check då de listade The Cardigans och deras Lovefool som en av alla one hit wonders. Först hajade jag till och blev lite sur, Cardigans är ju jättestora. Men sen... nej, här är ju beviset. Allt som är stort i Sverige är inte stort i världen. Och tur är väl det. Vi vill ju inte plåga hela världen med Kent. Vi får lida och skylla oss själva.

1 kommentar:

Jenky sa...

haha EXAKT vad jag också satt och tänkte när jag kollade på det programmet! först bara: jävla amerikanare, dom har ju ingen koll på nånting. sen: insikt. jag håller med angående kent. urs. det mest pinsamma med kent är nog deras engelska översättningar. bittra gubbjävel! var glad över det du har!