11 december 2007

Mjukisbyte och kalenderstickning

Tjoho! Igår när jag kom hem efter en måndagstråkig dag låg två spännande paket på hallmattan. Det ena innehöll mönstret till Paradoxical Mittens... så dem ska jag försöka sticka nästa år. Det andra var en total överraskning och innehöll två söta mjukdjur från Mjukisbytet. Det var Snigelmamman som stickat så fina saker. En liten gnagare och en grön liten bonusfilur som ser ut som en sötare version av en barbapapa. Jag ska visa bilder när jag kommit ihåg att ladda kamerabatterierna.

När det gäller adventskalenderstickningarna har jag kommit ikapp efter helgen. Johannas adventskalender går bra men jag oroar mig för att min grundfärg inte kommer räcka. Dessutom blev den där ihopstickningen lite knölig men det gör ingenting. Det är spännande ändå.

I Fröken Fräkens kalender har jag en fråga. Har ni stickat så att stycket efter resårstickningen är rätt eller avigt från rätsidan? Mitt har blivit avigt och jag är inte säker på att det är rätt...

3 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Uj, nu blev jag osäker på det rätta..

Eva i Halmstad sa...

Om man ska gå efter frökens "regler" så är det nog rätt... eller.

maria carlander sa...

mitt har också blivit avigt och jag hyser viss oro inför att behöva repa upp och göra om -trots att jag följde instruktionerna så noga... ;)