03 december 2007

Fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck

Vad är det med mig och herrvantar nuförtiden? Kanske är det kombinationen herrvante-Drops Karisma som är boven i dramat. Eller så är jag bara en fuck up.

Vi vet ju alla hur det gick med mina Manly Mitts, de gick till graven för att jag inte på något vis kunde få dem det minsta elastiska. Jag kan helt enkelt inte sticka mönster med färger. Nu har de hänt igen. Fucking Cigar den här gången. Jag började med att sticka en handske. Den blev för stor och jag gillade inte ränderna så jag stickade en ny med smalare ränder och mindre stickor. Nu blev jag nöjd så jag började sticka på nummer två. Plötsligt tog en av garnerna slut så jag blev tvungen att repa upp den första (fula) vanten. Det gjorde jag och stickade vidare. Plötsligt slår det mig. Jag har repat upp fel vante. Alltså vante nummer två. Jag tog allt garn och lade i en påse och slängde hela helvetet.

Pappa får något annat i julklapp.

6 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Pulsvärmare, benvärmare, knävärmare?

Knit-Marie sa...

Irriterande?? Då skulle du, som jag, just stickat en sjal i tron att den skulle växa efter blockning....och så gjorde den inte det!!%&#

Anonym sa...

du är besatt av vantar!

Anette sa...

Men åååååhhhh.....jag skulle också bli såååå arg....repa upp fel vante sådär. Det där är en grej som jag också lätt skulle kunna göra. Jag har t ex fållat upp nya byxor en gång på symaskin utan att först vända ut och in på byxorna, så fållen blev åt fel håll. På båda benen.

isabelle sa...

men blä. jag känner vansinneskänslorna i bröstet bara av att läsa om det!!! hoppas garnerna trivs där, i den mögiga soppåsen. det har de onekligen förtjänat! hoppas du kommer på något annat fiffigt istället :)

Anonym sa...

Det är mönstret det är fel på... Funkar inte bra...
http://brinn.typepad.com/brinn/2008/01/saker-kan-bli-o.html