05 december 2007

Ett brev på posten

Det går framåt med pappas nya julklapp... skulle säga att jag är ungefär 40% klar. Jag hoppas bara att garnet räcker.

Igår fick jag förresten ett brev. I brevinkastet. Hemma innanför dörren. Ett riktigt brev! Det var så rolligt att läsa en handstil och veta att någon hade suttit och tagit tiden att skriva för hand, klistra igen kuvertet, köpa frimärke och lägga på lådan. Jag ska svara så fort jag kan!

Igår kväll var jag ute på en soial aktivitet. Jag och produktionsledaren på jobbet blev inbjudna till en sammankomst av papperstillverkaren Map. Vi blev utskjutsade till en handpapperstillverkning ute i Mölndal och där fick vi glögg och en underbar tallrik med olika skaldjur. Det var första gången jag åt ostron och det var lite läskigt men gott. Inte för att de slog pilgrimsmusslan på något sätt men det var slemmigt och... salt. Sedan fick vi pröva på att göra papper som vi dekorerade på olika sätt med snören och färger och färgade papperslappar osv. Det ska bli spännande att gå och hämta de färdiga och torra arken. Det var i alla fall otroligt roligt och jag skulle kunna stå hela dagen idag och göra papper.

För övrigt är det superstökigt i lägenheten igen och mina veckodagar räcker inte till.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Visst är det underbart med riktiga brev. Ha det så bra.

Knit-Marie sa...

Vill se papperen!!!