07 december 2007

Badhelg

Yes! Imorgon ska lilla familjen åka till badpalatset i Eskilstuna igen. Det var succé för både stora och små förra gången och jag ser fram emot att plaska i vågorna igen. Eftersom jag av olika anledningar inte har kommit iväg till simhallen en enda gång den här veckan tänkte jag simma 45 minuter innan leken. Bara att leka i vatten är i och för sig ett träningspass bara det men jag tror att jag kommer att behöva en liten stund för mig själv. Bara jag och vattnet och ingen som behöver tas omhand. Men ändå nära till älsklingarna. Bara för det kommer jag antagligen bara längta efter dem och avbryta motionssimningen efter 20 minuter.

Huuur som helst. Jag är helt utmattad. Trött trött trött. Inte direkt fysiskt trött - som om jag hade ansträngt mig. Inte direkt mentalt trött - som om det hade varit för mycket ett tag. Jag är sovtrött. Sömnig. Jag vill bara sova. Jag går och lägger mig vid 22, för att jag sitter och somnar framför tv:n. Jag vaknar vid sju och vill bara sova sova sova. Jag åker spårvagn till jobbet och vill sova. Jag sover på lunchen. Jag sitter och jobbar på eftermiddagen och vill bara lägga mig i den obekväma jobbsoffan och sova sova sova. Det måste vara mörkret. Nu kommer i alla fall en helg med väsentligt mycket mindre sömn än min kropp önskar. Bäst att sova på tåget i förebyggande syfte.

Godnatt!

3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Fredag 22.30 och jag vill bara gå och lägga mig...men inte förrän jag har läst din blogg förstås. Gäspar mig genom dagarna jag också /Stor, smittsam G Ä S P/

Strumpstickan sa...

Vinter, mörker, kyla, regn... zzzz

Anonym sa...

Jag är alltid trött på fredagar av nån anledning...måste vara åldern... ;)

Hoppas det blir kul på badet!