26 oktober 2007

Snabbstickat (för att vara jag)

Jag fick ett litet infall och stickade en svartglittrig mössa i garnet Tanja från Falkgarn. Ja, garnet är lika tacky som namnet antyder och jag har haft det liggande ett tag. Plötsligt såg jag en enkel mössa framför mig och tog i det mjuka men lite vassa (av glittret) nystanet. Ok, jag prövar. När stickningen var klar sneglade jag på den med tveksamhet... den var inte hemsk men det saknades något. Då kom jag på att jag samma dag varit nere på Pärlhuset som säljer ut allt med 40% rabatt. Jag mindes att jag köpt små grå stjärnpärlor med pärlemoeffekt och letade fram dem. Mössan blev plötsligt fulländad och jag hade stickat en snygg mössa i ett tacky lågkvalitetsgarn! Tänka sig. Jag har redan börjat sticka på matchande vantar.

Bild kommer ikväll när mannen kan hjälpa mig att fota.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

OJ! Pärlhuset 40% rabatt!!! För sent. För långt bort. Dreglar.