26 september 2007

Snörvel!

Barnbaciller är inte att leka med, men jag tror att mitt imunförsvar gör sitt bästa för att hålla mig ovanför ytan. Jag är snörvlig och trött och har ont överallt men jag har ingen feber och det känns inte värre än igår så jag tror att det håller på att vända. Jag hoppas.

Mellan snytningarna stickar jag på en prickig blåglittrig scarf i Kido Lame. Eller prickig är fel, det är ett hålmönster men jag tycker mer om att tänka på den som prickig. Garnet är i alla fall mörkblått med ett stänk av guldglitter och är mycket finare än jag först tänkte när jag köpte det. Det är en upplevelse att sticka med för jag har aldrig stickat med ett så tunt garn förut, och så blir det så mjukt!

För övrigt är det iskallt i min lägenhet. Jag sitter under en filt med jeans, strumpor, linne och kofta men fryser fryser fryser. Det är inte bara förkylningsfrossa för nästippen och fingrarna är alldeles iskalla. Tänker de höja värmen någon gång eller?

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Ojojoj, här kommer värmeakuten... köp en värmemadrass till sängen, en vetevärmekudde till soffan, sticka raggsockar och bada fotbad varmt... känns det bättre?