28 augusti 2007

Evighetsvanten

Alltså, jag vet ju att det är en Manly Mitt jag stickar och det är ju inte första gången jag stickar en vante i herrstorlek. Och jag vet att jag stickar den största storleken eftersom jag haft turen att tilldelats en man med stora väformade händer men kom igen! Jag har stickat mönster i en evighet efter tummen och aldrig blir det klart. Enligt mönstret ska arbetet mäta ca 26 cm innan man minskar. Det är ju hur långt som helst. Det ser ok ut på bilden och min stickning ser ok ut so far men ibland undrar jag om det är en vante eller en halsduk jag stickar på...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jo, den töjer sig väldigt om den inte blir filtad. Tror jag måste sticka en enormt stor om jag ska lyckas få till en bra storlek i slutändan. Men jag är också till stor del en hopplös latmask så jag får nog inte tummen ur.