13 mars 2007

Vår- och klagoblogg

Hooost snööööörvel. Buhuuu, nu är jag förkyld igen. Var jag inte alldeles nyss förkyld? Var jag inte alldeles nyss dödssjuk och hemma från jobbet? Nu sitter jag här igen med sandpapper i halsen, grus i lungorna och ett huvud fullt av bomull och getingar. Buhu buhu buhu.

Nog med klagandet.

Igår var det vår i Göteborg! Den där doften låg i luften. Den odefinerbara doften av ljus och hopp och energi. Jag har längtat. Jag känner på mig att det här kommer bli den bästa våren någonsin. Min kropp ligger i soffan och klagar men min fantasi promenerar i ett vårgrönt Slottsskogen och äter mjukglass.

Och hu mycket bättre är inte albumversionen av Rehab med Amy Winehouse än radioversionen? Helt otroligt mycket bättre.

Argh min hjärna är för splittrad för att orka hålla samman något slags sammanhang. Jag måste vila innan jag snurrar till allt alldeles.




















Hur jag orkade med gårdagen.






























Mitt våriga Göteborg.




















Min senaste anteckningsbok.

Inga kommentarer: