18 augusti 2006

Whatta night!

Hahaha. Livet - de e la härligt! Pappa och hans tant har varit här ett par dagar och hälsat på. Vi har gjort om en massa i lägenheten och varit på IKEA och allt är superfint! Dessutom har jag numera ett kylskåp till bredden fyll med mat och en proppfull frys. Tack pappa! Inte trodde jag att det kunde bli bättre men vipps så bestämdes det att vi skulle ta en biltur till Lejonet&Björnen. Det är så lyxigt att få åka bil när man är van vid spårvagnen (inget ont om spårvagnar!). Vi åt glass och sen ville vi åka till havet. Vi snurrade runt i Majorna och åkte till exempel förbi A:s hus! Vi kom till Öckerö till slut och åkte färja över. Färja! Haha! Jenny och jag satt i bak och betedde oss. Lekte ordlekar som "ta bort alla vokaler från bandnamn och skratta tills du kissar på dig"-leken. Men hallå: m frm brcln! Hahahahaha! Säg det högt och snabbt om du vågar!

Vi åkte runt och tittade på alla små fiskebodar och småstadsfolk. Sen tog vi färjan tillbaka. På vägen ven en röd bil förbi i tusen miljoner km/h. Sen kom en mörk skåpbil förbiilande i samma fart. Plötsligt började hela skåpbilen blinka blått och vid ett rödlyse klev en polis ur och haffade mannen i den röda bilen. Med pickadoll och allt! Det var så dramatiskt och spännande! Sen åkte vi till Nobelgrillen och käkade halv special med räksallad. När vi svängde ut från parkeringen rullade vi ner alla rutor och sjöng med i "It's five o'clock somewhere" med Alan Jackson och Jimmy Buffett på högsta voym. Kiddsen höll på att glo ögonen ur sig. Vi höll på att kissa på oss av skratt.

Åååh.... jag har så roligt och jag vill inte att de ska åka hem!

Inga kommentarer: