02 juli 2006

Duktighetsmästarn

Hehehe... Jag är omringad av duktiga och rediga människor som tex finner nöje i att städa. Men det spelar ingen roll. Jag tycker att jag har varit skitduktig när jag för en gångs skull lyckats

  1. få en tvättid (som jenny fixade)
  2. tvätta på den tvättiden
  3. städa/sortera/rensa garderoben och byrån så alla kläder faktiskt får plats och slipper ligga på fåtöljen tills de blir använda och sedan tvättade igen

Medan jag kämpade med denna uppgift hann andra, rediga personer, städa hela hemmet inklusive badrummet och köket samt måla sitt skrivbord och lite av min(!) vägg. Men det gör inget... jag säger som de ljög om i skolan: man ska inte jämföra sig med någon annan än sig själv. Och då har jag varit duktig!


Jag har faktiskt varit duktig på andra sätt också. Jag har börjat träna duktigt (helt ofrivilligt dock) men det känns bra. Mycket bra. Hemskt mycket bättre än väntat. Se fram emot en gladare, piggare och uppdaterad thepas inom kort.

Inga kommentarer: