15 maj 2006

Tåg och bussar

Suuuuuck. Jag är en otacksam tööööölp! (Kan brudar vara tölpar? Fuckit jag är väl en tölpa då.) Här får jag en fin chans att lära mig nya saker som gör mig till en snabbare, mer effektiv och helt enkelt bättre lämpad originalare och vad gör jag? Jag surar över att jag måste gå upp halv sex, ta ett tåg till Skövde och byta till buss mot Lidköping. Ensam. Produktionledaren skulle med men det blev plötsigt för mycket att göra. Äh, det är väl inget problem egentligen. Jag tycker ju lite i smyg om att åka bort sådär själv. Sitta på tåget och jobba och lyssna på min musik. Sitta lite anonymt i kurslokalen och känna mig duktig. All fokus på mig eller ingen om jag vill. Hehehe jag är så självgod och härlig.

Hur som helst. Jag blir ju fortfarande lite nervös och ängslig när jag ska hålla på och åka tåg och annat otäckt. Och nu ska jag dessutom göra ett byte. Hua. Jag kommer missa bussen. Eller, det kommer att börja med att jag missar tåget. Kommer jag fram missar jag bytet och sitter strandad i Skövde. Och hur kommer jag då dit... eller hem? Åh så jag skulle få skämmas. Eller så kommer jag fram till Lidköping men hittar inte kvinnan som ska hämta mig. Eller så kommer jag fram till tryckeriet och så är alla otäcka. Eller så kommer jag fram utan problem och alla ser rara, eller åtminstone normalsnälla, ut och så lär jag mig en massa nyttiga saker som gör mitt arbete lättare.

Åh gud så trist! Neurotiskt babbel är så otroligt passé.

Inga kommentarer: